بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین ظروف مسی برای زنجان است یا اصفهان؟

بهترین ظروف مسی برای زنجان است یا اصفهان؟

امروزه انواع ظروف مسی، از جمله ظروف مسی پذیرایی، ظروف مسی آشپزخانه، ظروف مسی دکوری و… جایگاه ویژه ای در بین مردم و در بین خانواده پیدا کرده اند و در این چند سال اخیر در بسیاری از خانه ها و آشپزخانه ها ظرف مسی موجود است و دیدگاه مردم نسبت به این ظروف نسبت به قبل بهتر شده و با میل بیشتری به سمت استفاده از این ظروف می روند. برای میهمانی ها مناسب ترین گروه ظروف مسی، ظروف مسی پذیرایی هستند.

اما یکی از دغدغه ها و مسئله هایی که عموم مردم در حین بررسی و انتخاب ظروف مسی به آن بر می خورند، جنس این ظرف های مسی است که میخواهند کیفیت مطلوب مد نظرشان را داشته باشد و برای همین به دنبال ظروف مسی اصل و با کیفیت می گردند و به دنبال این هستند که بهترین ظروف مسی برای کجاست.

دو قطب اصلی ظروف مسی در ایران شهر های زنجان و اصفهان هستند که تقریبا اکثر ظروف مسی بازار ایران را تامین می کنند اما اینکه کدام بهترین ظروف مسی برای کجاست، سوالی است که در پی جواب آن هستیم.

به گزارش روزنامه همشهری مس زنجان رتبه اول را در بین سایر استان ها دارند و این بیشتر به گذشته و پیشینه این هنر و حرفه در این استان بر می گردد. سهم بسیار زیادی از ظروف مسی را این استان تامین می کند به گونه ای که بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می شود.


تفاوت مس زنجان و اصفهان

یک سری تفاوت های مشخص و معینی در بین ظروف مسی زنجان و اصفهان وجود دارد که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟
  • ظروف مسی دکوری که در بازار می بینید بیشتر کار دست مسگران اصفهانی است.
  • ظروف پخت و پز مسی مثل قابلمه مسی اکثرا در زنجان ساخته می شود و روانه بازار می گردد.
  • ظروف مسی قلم کاری شده و پرداخت شده بیشتر در اصفهان تهیه شده و طرح های زیبایی دارند.
  • از نظر تنوع، ظروف مسی در زنجان به مراتب بالاتر از ظروف مسی اصفهان است.
  • در اصفهان ظروف مسی میناکاری شده و ظروف مسی فیروزه کوبی به وفور ساخته  می شود.


از کجا ظروف مسی بخریم؟

ظروف مسی که در زنجان یا در اصفهان ساخته و پرداخته می شوند، همه ظروف مسی موجود در بازار نیستند بلکه بسیاری از این ظروفی که در فروشگاه ها می بینید در بازار مسگر های شهر ها ساخته می شود و به فروش میرسد و همین ظروف مسی که در اصفهان یا زنجان نیز ساخته میشود، در این بازار ها یا مستقیم فروخته می شود یا روی آنها یک سری پرداخت ها انجام می شود و بعد به فروش می رود. اگر قصد خرید ظروف مسی را در سطح اینترنت دارید، لازم است که دقت کنید که فروشگاهی که از آن خرید می کنید قابل اعتماد و مطمئن باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده