مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات مهم از ظروف مسی که نمی‌دانستید!

نکات مهم از ظروف مسی که نمی‌دانستید!

یکی از زمان‌برترین و چالش‌برانگیزترین فعالیت‌های روزانه، آشپزی است. وقتی تجهیزات و لوازم لازم برای تهیه غذاهای مختلف را نداشته باشید، این موضوع بدتر می‌شود. از ابتدا، بشقاب‌های مسی جزو پرکاربردترین ظروف و لوازم پخت‌وپز بوده است.  بسیاری از مردم عقیده دارند که پختن غذا در بشقاب‌های مسی فواید متعددی برای سلامتی و تندرستی دارد.

ما مزایا و معایب ظروف مسی و همچنین مارک‌های برتر را در حین توصیف ویژگی‌های صفحات مسی مدرن موردبحث قرار خواهیم داد. پخت‌وپز ممکن است با ظروف باکیفیت، جذاب، امروزی و کارآمد علاوه بر قابلمه‌ها و تابه‌های مسی بسیار سرگرم‌کننده باشد.


مراحل ساخت ظروف‌ مسی

برای ایجاد و آماده‌سازی این ظروف باید چندین فرآیند انجام شود. ممکن است هنگام خرید این ظروف از میزان کاری که یک هنرمند یا صنعتگر برای ایجاد ظروف مسی انجام می‌دهد آگاه نباشید، اما باید از مراحل موردنیاز برای ایجاد یک دیگ مسی یا هر ظرف مسی دیگری آگاه باشید.

ساخت قالب یا بدنه ظرف مسی مرحله اولیه است. قالب‌گیری به‌عنوان مرحله اولیه تولید در ایجاد ظروف مسی جدید محسوب می‌شود.

چکش زدن ظروف مرحله بعدی است. اگر ظروف مسی را قبل از خرید به‌دقت بررسی کنید، ضربه‌های چکشی را به بدنه آن‌ها خواهید دید. افراد این کار را به‌صورت دستی انجام می‌دهند و ماشین‌های تخصصی آن را به‌طور خودکار انجام می‌دهند.

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

سفید کردن مرحله سوم است. این پروژه به‌عنوان قلع بندی نیز شناخته می‌شود. ظروف مسی پس از ساخته‌شدن و چکش‌کاری به رنگ سفید و قلع اندود می‌شوند.

دسته‌ها به‌عنوان مرحله چهارم به هم وصل شده و سوراخ می‌شوند. مسگران با ابزار خاصی سوراخ‌هایی را در قسمت‌های خاصی از گلدان‌های مسی یا ظروف دیگر سوراخ می‌کنند. دستگیره‌ها را با استفاده از دسته‌های مسی به آن وصل کنید. فرآیند پولیش آخرین مرحله است. اکنون مسگران ظروف مسی جدید را صیقل می‌دهند تا آن‌ها را درخشان و براق کنند.


بهترین برند ظروف مسی در بازار ایران کدام است؟

مشخصات ظرف مسی:

  • مس یک فلز رسانا است که به‌طور مؤثر گرما را هدایت می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین غذاها برای تهیه است.
  • ظروف مسی سطوحی دارند که گرما به‌طور مساوی توزیع می‌شود و بنابراین گرما را سریع‌تر حفظ می‌کنند.
  • ظروف مسی روند پخت را تسریع می‌کنند. قابلمه مسی برای خورش و سوپ خوب عمل می‌کند.
  • استفاده صحیح از ظروف مسی برای بدن و سلامتی ما بسیار عالی است.


تفاوت بین مس اصفهان و زنجان

معدن مس در چند شهر ایران ازجمله اصفهان، کاشان، زنجان، کرمان، شیراز و … صنعت بزرگی است که شاید ظروف مسی زنجان و اصفهان در این میان بیشتر از همه نامشان را شنیده باشید. آنچه مس اصفهان را از مس زنجان متمایز می‌کند، اکنون جای سؤال است. در واقع باید توجه داشت که هردوی این شهرها از مس مرغوب استفاده می‌کنند و سابقه بسیار طولانی در بخش مس دارند. تنوع و سبک این ظروف، ظروف مسی این دو شهر را از یکدیگر متمایز می‌کند.

در زنجان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب این ظروف وجود دارد و در این شهر قابلمه‌ها، تابه‌ها و سایر وسایل مسی بیشتری نیز تولید می‌شود. اصفهان را بیشتر به خاطر ظروف مسی فیروزه‌ای‌ رنگ می‌شناسند که منبت، حکاکی و تزیین‌شده است. در زنجان انتخاب کمتری از این نوع غذای زیبا و جذاب وجود دارد.

همچنین مسگری شهر زنجان قدمت بیشتری دارد و قدمت آن به 9500 سال می‌رسد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که ظروف مسی اصیل زنجانی و اصفهانی هرکدام می‌توانند از بهترین نوع خود باشند.

 

شناسایی ظروف مسی در بازار

شما باید بتوانید قبل از خرید این ظروف جنس اصل را از تقلبی تشخیص دهید. ملاحظات زیر می‌تواند به شما در شناسایی غذاهای مسی اصیل کمک کند.

ظروف مسی اصلی بسیار درخشان و براق هستند. در هنگام خرید ظرف مسی، اگر مشاهده کردید که فاقد درخشندگی و درخشندگی لازم و تیره و کدر هستند، می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت پایینی دارند.

ظرف‌های مسی معتبر نباید وزن سبکی داشته باشند. این نشان می‌دهد که آن‌ها از ورقه‌های شکننده و نازک ساخته‌شده‌اند که دوام خاصی ندارند. اگر قصد خرید قابلمه مسی یا سایر تجهیزات پخت‌وپز رادارید، باید به وزن آن‌ها و ضخامت ورقی که در ساخت آن‌ها استفاده‌شده است دقت کنید.

سطوح داخلی و خارجی ظرف‌هایی که جنس مسی دارند، باید کاملاً صاف و عاری از هرگونه فرورفتگی، سوراخ، زنگ‌زدگی یا پوسته‌پوسته شدن باشد. کیفیت آبکاری قلع: ظروف مسی باید دارای آبکاری سفید باکیفیت باشند. این نشان می‌دهد که فضای داخلی صفحات کاملاً درخشان و سفید است، به‌طور یکنواخت سفید شده است، بدون لکه یا لکه‌های سیاه است و کاملاً سفید است.

کیفیت چکش‌کاری باید بسیار منظم، ثابت و درجه‌یک باشد. چکش‌کاری که اغلب با دست انجام می‌شود پرهزینه‌تر و جذاب‌تر است. قبل از خرید ظروف مسی، از کیفیت قالب آن‌ها آگاه باشید. چسباندن درب ظرف به آن باید ساده باشد و دسته‌ها باید محکم در جای خودجوش داده شوند.

آهنرباها به سمت مس واقعی کشیده نمی‌شوند. اگر آهنربا به ظروف مسی بچسبد، می‌توانید به‌دروغ بودن آن پی ببرید. اگر رنگ ظروف مسی شما پس از تمیز کردن با رب یا محلول سرکه و نمک تیره شد، اصل نیستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده